ערבי גיבוש לעובדים , כמו גם ימי גיבוש , טיולים ופעילויות שוברות שגברה בעבודה , באים לענות על מספר צרכים עיקריים:
- הנהלה שמעוניינת לחזק את אפקט המשפחתיות בחברה ולהראות לעובדים כי היא בוחרת להשקיע בהם.
- רצון של המנהלים הישירים של העובדים , לקדם את מעמדם מול עובדיהם הישירים כדואגים , מקדמים מטרותיהם , ומשקעים בהם.
- רצון של העובדים להפגש אחד עם השני מחוץ לשעות העבודה , מה שגורם להקטנת השחיקה , הנאה , גיבוש שישפיע בהמשך על עבודת הצוות , וחיזוק ההיכרות .
אין ספק כי בארגון שבו הקשרים הבינאישיים בין העובדים טובים יותר, כך תעלה הפרודוקטיביות שלהם העבודה. מחקרים מראים כי עובדים שחוקים פחות , נעדרים פחות מהעבודה ותורמים יותר להצלחת בחברה.
ארגונים רבים , מקיימים סדנאות לצורך מימוש הפוטנציאל של העובדים , שיפור מיומנויות העבודה והניהול שלהם , הנחלת החזון הארגוני , ושיפור ממשקי העבודה.
ערב גיבוש נתפש במקור לשחרור כיף , הנאה , חוויה ולעיתים תורם יותר לאפקטיביות הארגון והגדלת הפעילות .
על מנת להפיק ערב גיבוש מוצלח להלן השלבים הנדרשים:
- קביעת קונספט – הקונספט מתבסס על מטרת הערב והתוצאות שהוא עשוי להניב. חשבו מאוד להגדיר את הציפיות ומשם לבנות את המעטפת . על מנת להצליח , מומלץ לשתף עובדים שבניית הפעילות
- אפיון המשתתפים – האם מדובר בצוות מגובש ? , גיל העובדים , מינם , העדפות שלהם , ומידע על אירועים קודמים , מגזר (למשל בחברה שיש עולים חדשים , ערבים ויהודים, דתיים חרדים)
- תקציב – חשוב להגדיר מה התקציב שעומד בפני מארגני האירוע , ומשם להחליט כמה להשקיע בתוכנית וכמה באוכל
- בחינת מקום לאירוע , חשוב שהמקום ישדר את האווירה שהחלטתם להציג בבניית הקונספט , האם רוצים מקום יוקרתי או פשוט יותר, האם משקיעים את מירב התקציב באוכל ובמקום או בתוכנית .
- ארגון האירוע – קביעת מארגן / מפיק אחראי , מתוך האירוע או חיצוני שידאג להזמנות ולתפעול האירוע בפועל.
- בניית תוכן איכותי – התוכן יהיה מושפע מהקונספט והתקציב.
בערבי חברה יש חשיבות לשים דגש על האוכל – שכן עובדים מצפים לארוחת ערב מלאה עם הגיעם לאירוע בשעות הערב.
